Managementteam

Robin Verleisdonk

Directeur-bestuurder

Robin Verleisdonk is sinds september 2019 aan het roer van de Bibliotheek Helmond-Peel. Eerst als directeur en sinds juni 2020 als bestuurder. Hij is geboren en getogen in Helmond, inmiddels woonachtig in Eindhoven. Zijn jeugd heeft hij doorgebracht in de Leonardusbuurt en later Dierdonk, hij kent Helmond en de regio dan ook op zijn duimpje. De voormalige bibliotheek aan de Markt en de wijkvestiging in winkelcentrum de Bus waren voor hem een belangrijke plek in zijn eigen ontwikkeling. Hij gunt ook de toekomstige generaties zo’n plek vol kennis en inspiratie.

Functies en nevenfuncties

• Directeur-bestuurder Bibliotheek Helmond-Peel
  • Lid Programmaraad DitIsHelmond
  • Lid Raad van Advies – OMO Scholengroep Helmond
  • Bestuurslid Stichting PICA
  • Bestuurslid Vereniging Openbare Bibliotheken
  • Lid Raad van Toezicht - Lorentz Casimir Lyceum te Eindhoven

Ank Mooren

Manager Maatschappelijke bibliotheek

Ank Mooren is geboren en opgegroeid in de Peel. Na de middelbare school ging ze naar de Kunstacademie en studeerde af op tekenen en grafiek. Na haar afstuderen volgde ze een opleiding tot didactische bijscholing. Daarna is ze onder andere werkzaam geweest als pr-medewerker, in het natuuronderwijs, als docent beeldende vorming, als uitvaartverzorger, relatiebeheerder en regiomanager.

Vanaf dat ze leerde lezen en schrijven schreef ze zelf verhalen en gedichten. Na de kunstacademie voegde ze woord en beeld samen. Ze heeft een grote passie voor cultuur in al zijn facetten en gelooft dat we door iets goeds te doen voor een ander het leven meer betekenis kunnen geven. In haar werk als manager Maatschappelijke bibliotheek komt deze ervaring samen.

"In een samenleving die steeds sneller verandert is het voor veel mensen lastig om volop aangehaakt te blijven. Ik vind het belangrijk dat iedereen mee kan doen in onze maatschappij. Daarvoor is het steeds belangrijker om je digitaal te ontwikkelen. De bibliotheek kan daarin een belangrijke rol spelen door jong en oud te begeleiden in een steeds sneller digitaliserende wereld. Daarnaast vind ik het mooi dat de bibliotheken in onze vier vestigingen fijne plekken voor ontmoeting zijn. Ontmoetingen met andere mensen en andere meningen. Een veilige plek waar iedereen welkom is."

Manon Verrijth

Manager Educatieve bibliotheek

Manon Verrijth werkt sinds december 2023 als Manager Educatieve bibliotheek bij de Bibliotheek Helmond-Peel. Tijdens haar jeugd was het bezoek aan de plaatselijke bibliotheek op woensdagmiddag het hoogtepunt van de week. Elke keer weer nieuwe boeken lenen, waar ze diezelfde dag dan weer aan begon. Maar ook het luisteren naar een verhaal dat werd voorgelezen, knutselen of gezellig samenkomen met vrienden in de bibliotheek vond ze prachtig. Tegenwoordig is ze weer vaak in de bibliotheek te vinden met haar eigen dochter; nog steeds een fantastische omgeving voor jong en oud die naast het uitlenen van boeken zoveel meer biedt.

Bij de Educatieve bibliotheek zet ze zich samen met het team in op het gebied van leesmotivatie, digitale geletterdheid en cultuureducatie voor kinderen van 0 tot 18 jaar in samenwerking met onder andere kinderdagverblijven, consultatiebureaus en scholen.