Verlengen, reserveren en extern aanvragen

Verlengen

Via onze website kun je zelf je boeken verlengen:

• Klik op: 'Mijn Bibliotheek'
• Vul je lenerspasnummer in, zonder spaties (493.......)
• Vul je zelfgekozen wachtwoord in
• Klik daarna op 'Uitleningen en verlengen'
• Plaats een vinkje bij wat je wilt verlengen en klik op de knop <verleng geselecteerde uitleningen> of kies voor <verleng alle uitleningen>. Je kunt ook per boek op de blauwe knop <verlengen> klikken

nb: verlengen kan alleen als het niet gereserveerd is door een andere lener en niet meer dan 3x verlengd is.
Je kunt ook verlengen met onze Iguana Bibliotheek App!
Problemen? Neem contact met ons op.

Reserveren in onze collectie

Vul de gegevens van wat je wilt reserveren in bij 'Zoeken in de catalogus' bovenaan deze pagina en klik op 'Vind'

• Selecteer de titel die je wilt reserveren
• Kies voor 'reserveren'
• Vul het nummer van je pas in (493.......) en je wachtwoord <OK>
• De afhaallocatie kun je desgewenst aanpassen
• Je kunt steeds maximaal 5 materialen gratis reserveren

Tijdschriften kun je alleen reserveren met de Iguana Bibliotheek-app

Je kunt ook een verrassingstasje aanvragen.

Reserveren kan ook met onze Iguana Bibliotheek App!
Problemen? Neem contact met ons op.

Aanvragen bij andere openbare bibliotheken

Wist je dat je als lid van de Bibliotheek Helmond-Peel de beschikking hebt over miljoenen boeken, cd’s, dvd’s en bladmuziek?
Wanneer je in onze collectie niet hebt gevonden wat je zoekt, kun je materialen opzoeken en aanvragen uit de collecties van andere openbare bibliotheken. Is wat je zoekt aanwezig en beschikbaar voor uitlenen naar andere bibliotheken, dan wordt het naar jouw bibliotheekvestiging gestuurd en kun je het via ons lenen met je bibliotheekpas.

Het aanvragen uit de collecties van andere openbare bibliotheken kost €5,00 per item.

Aanvragen via bibliotheek.nl

Aanvragen wetenschappelijke bibliotheken

Via WorldCat Discovery kun je wetenschappelijke boeken lenen die je eigen Bibliotheek niet heeft. Je vindt hier boeken van universiteitbibliotheken, musea en onderzoeksinstellingen van over de hele wereld. Alle boeken die in Nederland beschikbaar zijn voor uitlenen, kun je in principe lenen.
Het boek wordt opgestuurd naar de bibliotheekvestiging van jouw keuze en je kunt het via ons lenen met je bibliotheekpas.

Houd rekening met een lange levertijd (2 tot 3 weken) en hoge kosten: €13,00 per item. (aanvraagkosten die doorberekend worden door universiteitsbibliotheken)

Naar het aanvraagsysteem WorldCat