Praten over wereldse zaken in Bibliotheek Asten

Gepubliceerd op: 29 maart 2023 09:31

Onis Welzijn en Bibliotheek Asten starten vanaf donderdag 6 april een gespreksgroep: Wereldse Zaken. Deze gespreksgroep is voor mensen die geïnteresseerd zijn in de actualiteit. Die graag in gesprek gaan om dieper op hedendaagse onderwerpen en thema’s in te gaan.

“We merken dat er in Asten genoeg mensen zijn die graag andere gesprekken voeren dan de gebruikelijke koetjes en kalfjes onderwerpen,” vertelt Jenny van Keulen, ouderenconsulent in Asten. “Dat kan in de gespreksgroep Wereldse Zaken. Mensen delen in de groep hun meningen en inzichten.”

Maandelijkse bijeenkomst

Deelnemers komen een keer per maand bij elkaar van 10.30–12.00 uur in ’t Kwartier in Asten. Aan het einde van iedere bijeenkomst stelt de groep het thema voor de volgende keer vast. Zo heeft iedereen tijd om zich voor te bereiden en te verdiepen in het onderwerp. Ook Joyce Klumpers van de Bibliotheek Helmond-Peel is enthousiast over de nieuwe gesprekgroep: “Het aanbod van de bibliotheek leent zich prima om je verder te verdiepen in diverse maatschappelijke thema’s. Mijn collega’s helpen eventueel boeken te reserveren, ook uit andere vestigingen van onze bibliotheek.”

Aanmelden

Wil je graag meedoen aan deze gespreksgroep? Je kunt je aanmelden via de website van Onis Welzijn. Of neem contact op met Jenny van Keulen, ouderenconsulent in Asten van Onis Welzijn: 0493 44 12 53 of j.vankeulen@oniswelzijn.nl.