Helmond-Peel heeft een brugklas voorleeskampioen!

Gepubliceerd op: 3 maart 2023 16:40

Donderdag 2 maart won Esma Chanouff van het Alfrinkcollege Deurne de lokale wedstrijd Read2Me!, de voorleeswedstrijd voor brugklassers.

Esma kreeg de prijs uit handen van de Helmondse YA schrijfster Lotte van de Noort, die met Manou Snellens en Carlijn Franssen van de Bibliotheek Helmond-Peel, de vakjury vormde. De jury had een zware klus want ook Anna Nacinovic van het Carolus Borromeus, Anna van Hoeck van het Vakcollege Helmond en Yanis El Bouhassani van het Dr.- Knippenberg College deden het fantastisch! Nu op weg naar de provinciale ronde op 12 april in Goirle.

Door heel Nederland organiseert de bibliotheek in samenwerking met Stichting Lezen de Read2Me! voorleeswedstrijd voor brugklassers in het voortgezet onderwijs. Het doel is het leesplezier te vergroten en het lezen van boeken te stimuleren. De beste voorlezer van de stad en provincie zal doorgaan naar de landelijke finale waar ze gaan strijden om de 1e plaats. Wie dit behaalt, kan dus echt supergoed voorlezen!

Vorig jaar won Daan Schuurmans van het Carolus Borromeus College de landelijke titel, wie weet levert onze regio wederom weer een winnaar op!