Bibliotheek Asten gaat verhuizen

Gepubliceerd op: 25 februari 2021 12:35

De Bibliotheek Asten is verhuisd naar de 1e verdieping van Winkelcentrum Midas in Asten. Daar is zij tijdelijke gevestigd, totdat het nieuwe gemeenschapshuis klaar is.

Vanaf 25 februari gevestigd in de Midas

Vanaf 25 februari kunnen de inwoners van Asten terecht in de tijdelijke Bibliotheek op de 1e verdieping van de Midas.

De Bibliotheek gaat in 2022 definitief verhuizen naar het nieuwe gemeenschapshuis in Asten. Om plaats te maken voor de nieuwbouw wordt het huidige gebouw aan de Kerkstraat afgebroken. Daarom verhuist de Bibliotheek voor ruim 1 jaar naar de 1e verdieping van de Midas. De heropening daar is vanaf donderdag 25 februari. Voorlopig alleen voor afhalen en inleveren, vanwege de lockdown.

Het reserveren van boeken of bestellen van verrassingspakketjes van de AfhaalBieb kan doorgaan. Inleveren kan tijdens het afhalen en verder in de inleverbak naast de trap tijdens de openingstjiden van de Midas.

De Bibliotheek blijft in de Midas gevestigd totdat zij in 2022 definitief verhuist naar het nieuwe gemeenschapshuis in Asten. De tijdelijke (afhaal)bibliotheek is vanaf 25 februari bereikbaar via de lift of de trap in de Midas. Het postadres is Emmastraat 9.

In de tijdelijke Bibliotheek in de Midas is ruimte voor boeken voor de jeugd en volwassen; de leestafel met tijdschriften en kranten; werkplekken, internetcomputers, printer en kopieerapparaat. Ook is er Wifi voor de bezoekers en gaat het voorlezen en de activiteiten weer door nadat de lockdown voorbij is.

Alle kunstboeken zijn tijdelijk verhuisd naar Bibliotheek Someren om de verdiepingsvloer niet te zwaar te belasten. Reserveren van boeken is uiteraard mogelijk.

Alle informatie over de verhuizing