Expositie ‘Letters voor het leven’ in Bibliotheek Helmond

Gepubliceerd op: 28 april 2023 15:23

Vanaf 19 april is in de Bibliotheek Helmond de expositie ‘Letters voor het leven’ te bezoeken.

Ongeveer 2,5 miljoen Nederlanders hebben moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Daarnaast bedragen de maatschappelijke kosten van laaggeletterdheid ruim 1,1 miljard euro per jaar. Tijd om in actie te komen voor een geletterde samenleving. Daarom lanceerde het Leesoffensief Brabant op woensdag 19 april 2023 de campagne ‘Letters voor het leven’ met een rondreizende expositie die langs Brabantse bibliotheken gaat. Van 19 april tot 16 mei is de expositie te bekijken in de bibliotheek in Helmond.

‘Letters voor het leven’ is een campagne van Leesoffensief Brabant. Ontstaan vanuit het besef dat het anders moet. Met de rapporten over de teruglopende lees- en taalvaardigheid van jongeren als aanleiding, geeft het leesoffensief met de campagne de provincie een impuls aan leeskracht. Door intensieve samenwerking met gemeenten, provincie, kinderopvang, basis-, voortgezet en beroepsonderwijs en bibliotheken gaat het Leesoffensief Brabant voor een geletterde jeugd.

Rondreizende expositie

Het belang van lezen is met een serie aan portretten letterlijk op het lijf geschreven van Brabantse kinderen. Een nieuwe generatie die we goed willen voorbereiden op de toekomst door te investeren in leesvaardigheid en leesplezier. Daarna reist de expositie door naar andere Brabantse bibliotheken. Houd de website www.leesoffensiefbrabant.nl in de gaten om te zien waar de expositie te bekijken is.

Behind the scenes

Benieuwd hoe de campagne Letters voor het leven van het Leesoffensief Brabant gemaakt is? Kijk dan snel mee behind the scenes! Het belang van lezen is met een serie aan portretten letterlijk op het lijf geschreven van Brabantse kinderen. Een nieuwe generatie die we goed willen voorbereiden op de toekomst door te investeren in leesvaardigheid en leesplezier. Samen gaan we voor leeskracht!