Our place to bieb!

Ik ga niet naar de bibliotheek, ik ben er overheen gegroeid.

Vraag: Hoe kunnen we de bibliotheek (meer) stimuleren onder jongvolwassenen na de afloop van het gratis abonnement?

Our place to bieb!

Een bibliotheek waar 17-plussers ook nog blijven komen. Jongeren willen het liefst iets doen waar volwassenen niet bij betrokken zijn, dus hier hebben jongeren zelf de regie en voelen ze zich competent en verbonden.

Het is waardevol dit idee direct te testen met jongeren. Gezien het feit dat dit idee door volwassenen is bedacht, willen we zo snel mogelijk weten of jongeren dit zelf ook zien zitten. Eén van de voorgestelde ideeën: “Morgen zorgen we dat er een lege ruimte is, met een bordje ‘verboden voor volwassenen’ en dan zijn we begonnen!”

Aansluiting bij de ambitie van de bibliotheek

Deze vraag sluit aan bij de ambitie van de bibliotheek: Groter Bereik; Meer mensen bereiken met programmering en lidmaatschap, waarmee we een bijdrage leveren aan de persoonlijke ontwikkeling van mensen.

“Deze groep jongvolwassenen haakt nu massaal af, dus eenheel waardevolle kans om mee aan de slag te gaan.”

En nu verder

Hoe kun jij bijdragen om dit idee verder uit te werken?

Deze mensen gingen je al voor

Ik kan bijdragen aan het checken wat dewensen / behoeften zijn bij 17-jarigen encreatief meedenken.

— Marly Driessens

Ik kan hier bijdragen aan de verbinding,leesbevordering en lees-educatie en serieusworden als partner in het onderwijs.

— Pierre Pas