De boomhut

De ‘nieuwe functie’ van de bibliotheek.

Vraag: Hoe kunnen we een balans creëren tussen een stilte plek en een sociale ontmoetingsplek in de bibliotheek?

De bibliotheek is een plek waar van alles gebeurd. Naast de
behoefte aan sociale ontmoeting en reuring is er ook de behoefte aan een rustige
plek waar bezoekers zich kunnen terugtrekken.
Hiertoe is het idee voor een boomhut ontstaan. Een rustige plek waar je naartoe kan
klimmen om in stilte te lezen: Een bubbel in een drukke omgeving. Het idee van de
boomhut komt voort vanuit de gedachte dat natuur rust geeft. Zo zal ook het plaatsenvan meer planten een oase van rust kunnen brengen.

Aansluiting bij de ambitie van de bibliotheek

Deze vraag sluit aan bij de ambitie van de bibliotheek: Meer uitnodigend; Waarbij de bibliotheek ernaar streeft om meer uitnodigend te zijn voor stad en dorp.

"Het is een grote uitdaging omverschillende functies naast elkaar te laten bestaan.”

En nu verder

Help jij graag mee om dit idee verder uit te werken?

Jongerenwerkers van ons hebben goedeideeën/contacten om te weten waar je jongeren mee lokt

— Irma Hurkens

Ik kan bijdragen in faciliteren in locatie enomstandigheden.

— Johan Janssen