Bibliotheek Deurne is geopend!

Gepubliceerd op: 4 september 2023 15:02

Op maandag 4 september werd Bibliotheek Deurne geopend in het Huis voor de samenleving. Vanaf 10.00 uur stonden de medewerkers van de bibliotheek klaar om bibliotheekleden en andere geïnteresseerde bezoekers te verwelkomen en wegwijs te maken.

In twee weken tijd is er veel werk verzet. Alle boeken zijn verhuisd van het Cultuurcentrum, de oude locatie, naar de nieuwe locatie in het Huis voor de samenleving. Deze locatie bevindt zich aan de Markt, het hart van het centrum van Deurne. Sinds 4 september is het weer mogelijk om materialen te lenen, een krantje te lezen of te werken of studeren in de bibliotheek.

Positief

De eerste geluiden van leden en bezoekers zijn positief. De ruime opzet bevalt erg goed. “Al is het wel weer zoeken waar alles staat,” zo geeft een van de geïnteresseerde eerste bezoekers toe. Het grootste deel van de volwassen collectie heeft een plaats gekregen in de centrale hal van het Huis voor de samenleving. De jeugdboeken en de klantenservice zijn te vinden in een gedeelte dat bereikbaar is via een doorgang aan de linkerzijde van de centrale hal. Medewerkers van de bibliotheek zijn aanwezig en te herkennen aan een badge met het logo van de bibliotheek erop. Zij wijzen bezoekers graag de weg.

Inleveren buiten openingstijden

Tijdens de ruime openingstijden van het Huis kunnen bibliotheekleden hun materialen inleveren via de zelfservicebalies. Dit is hetzelfde als in het Cultuurcentrum. De inleverbrievenbus voor boeken en andere materialen is nog niet geplaatst. Het is daardoor helaas nog niet mogelijk om boeken buiten de openingstijden in te leveren.

Openingsactiviteiten

Tijdens de openingsweek organiseren we een feestelijk programma met leuke activiteiten voor jong en oud. Op dinsdag 5 september is Erik Vink te gast en vertelt over zijn werk als schrijver en journalist. Op woensdag 6 september kunnen kinderen boekenleggers komen knutselen en op vrijdag 8 september is er een Lego-dag voor kinderen gepland.

Kom sfeer proeven

Ben je benieuwd naar de nieuwe bibliotheek? Kom gerust een kijkje nemen! De bibliotheek is geopend op de volgende momenten:

• Maandag, woensdag en vrijdag: 10.00 – 17.00 uur*
  • Dinsdag en donderdag: 10.00 – 19.00 uur*
  • Zaterdag: 10.00 – 13.00 uur
    * van maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 13.00 uur zelfservice. Je kunt tijdens deze uren niet terecht met vragen.

Meer informatie

Meer informatie over de opening van Bibliotheek Deurne en het openingsprogramma vind je op de projectpagina Verhuizing Bibliotheek Deurne.