Expositie - Micrografie: ‘De wereld onder de microscoop’

Gepubliceerd op: 4 september 2023 14:55

Van 4 september tot 15 oktober wordt er in de bibliotheek Someren een unieke foto-expositie gehouden van microscoopfoto’s van Jelte Prins: gekristalliseerde chemische stoffen, zeer dungesneden hout en zeer dun geslepen (edel)stenen. Door middel van onder andere polarisatie kan hij de prachtige structuren nog duidelijker zichtbaar maken.

Na jaren als bedrijfsarts werkzaam geweest te zijn heeft Jelte van zijn hobby microfotografie zijn werk gemaakt. Hierover vertelt hij: “Met microfotografie wordt een wereld zichtbaar die we niet met het blote oog waar kunnen nemen. Bij het kijken naar de prachtige structuren is het steeds moeilijk om de mooiste eruit te kiezen. Daarom ben ik begonnen met het exposeren en verkopen hiervan.” De foto’s zijn geprint op aluminium door middel van chromoluxe, dat een uniek effect geeft aan de foto.

Gedurende de Expositie Micrografie: ‘de wereld onder de microscoop’
Iedere donderdagmiddag om 14.00 uur demonstratie hoe micrografie foto’s gemaakt worden.

Meer informatie over de foto’s van Jelte zijn te vinden op zijn website www.micrografie.nl