Resultaat 21 - 30 (van 66)

• Expositie - Micrografie: ‘De wereld onder de microscoop’ Bekijk details

4 september 2023

Van 4 september tot 15 oktober wordt er in de bibliotheek Someren een unieke foto-expositie gehouden van microscoopfoto’s van Jelte Prins: gekristalliseerde chemische stoffen, zeer dungesneden hout en zeer dun geslepen (edel)stenen. Door middel van onder andere polarisatie kan hij de prachtige structuren nog duidelijker zichtbaar maken.

• Indeling Bibliotheek Deurne in Cultuurcentrum Bekijk details

25 juli 2023

Vanaf donderdag 27 juli is onze collectie in Deurne enkel te vinden op de benedenverdieping van het Cultuurcentrum. De reserveringskasten, zelfservice en klantenservicebalie blijven wel op de begane grond.

• Vrijwilligers 'Samen DigiTAAL' gezocht Bekijk details

18 juli 2023

Voor het project 'Samen DigiTAAL' zijn we op zoek naar vrijwilligers die deelnemende gezinnen willen ondersteunen.

• Extra geld voor bibliotheken: herstel bibliothekennetwerk van start Bekijk details

6 juli 2023

Na een periode van financiële uitdagingen, kunnen gemeenten nu extra geld aanvragen om de toegang voor inwoners tot laagdrempelige bibliotheekvoorzieningen te verbeteren. Met een tijdelijke subsidieregeling kunnen gemeenten geld aanvragen om nieuwe bibliotheekvestigingen op te richten en bestaande bibliotheekvoorzieningen te verbeteren. Met deze landelijke ‘regeling eenmalige specifieke uitkeringen lokale bibliotheekvoorzieningen’ wordt het herstel van het bibliotheeknetwerk ingezet.

• Bibliotheek Deurne opent op 4 september in Huis voor de samenleving Bekijk details

5 juli 2023

In 2023 verhuist Bibliotheek Deurne naar het Huis voor de samenleving. De openingsdatum in het nieuwe pand en de sluitingsperiode in verband met de verhuizing zijn inmiddels bekend.

• Expositie Praktijkschool Helmond Bekijk details

4 juli 2023

Vanaf 7 juli is er een nieuwe expositie te bezichtigen op de 2e etage van Bibliotheek Helmond. Deze expositie is gerealiseerd door leerlingen uit het 5e jaar van Praktijkschool Helmond. Dit jaar hebben alle leerlingen gewerkt aan de hand van een zelfgekozen thema.

• Eerste Nederlandse bibliotheek met duizenden Poolse luisterboeken en e-books Bekijk details

30 juni 2023

De laatste jaren richt de Bibliotheek Helmond-Peel zich steeds meer op anderstalige inwoners in onze regio. De Poolse doelgroep in Helmond en omstreken is erg groot. Naast de papieren prentenboeken en leesboeken die op dit moment beschikbaar zijn, biedt de Bibliotheek Helmond-Peel vanaf 1 juli als eerste bibliotheek van Nederland ook duizenden Poolse luisterboeken en e-books aan in een aparte app.

• Leesoffensief Helmond: ‘Kinderen smullen weer van lezen’ Bekijk details

22 juni 2023

Met een nieuwe aanpak wil Helmond de leesvaardigheid en -motivatie van kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar vergroten. Centraal staan rijke teksten over onderwerpen die hen aanspreken. De eerste resultaten zijn bemoedigend. “Kinderen krijgen weer zin in lezen, dat is zó mooi om te zien.”

• Fotofestival Goeikes Bekijk details

22 mei 2023

Van 19 mei tot en met 25 juni is het derde fotofestival van Goeikes te zien op het Piet Blomplein, in de Kasteeltuin en in Bibliotheek Helmond. Het thema is dit keer: Achter de schermen.

• Onthulling derde verhaaltje Verhalenspeeltuin Bekijk details

3 mei 2023

Op 3 mei is het nieuwste verhaaltje van Piep in de Verhalenspeeltuin onthuld. Het verhaal werd voorgelezen in de Verhalenspeeltuin. Na het voorlezen konden kinderen zelf spinnen-gel maken bij de professors van Mad Science.

Paginanavigatie