Belastingaangifte doen in de bibliotheek

Gepubliceerd op: 13 maart 2024 09:45

Belastingaangifte doen in de Bibliotheek

Zelf belastingaangifte doen? In de bibliotheek kun je gratis gebruikmaken van een computer en het internet.

Rond 1 maart krijg je bericht van de Belastingdienst over de belastingaangifte. Je moet vóór 1 mei aangifte doen voor de inkomstenbelasting. Dit gaat via de online omgeving van de Belastingdienst.

Wil je zelf aangifte doen, maar heb je thuis geen (veilige) computer of internet? Kom dan naar de bibliotheek in Asten, Deurne, Helmond of Someren. Hier kun je voor je aangifte voor de inkomstenbelasting of om toeslagen aan te vragen gratis een computer gebruiken. Ook kun je hier je belastingaangifte printen. Deze service is gratis, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek Helmond-Peel.

Je kunt hiervoor terecht bij de klantenservice balie in de bibliotheek. Bibliotheekmedewerkers kunnen algemene hulp verlenen bij problemen, bijvoorbeeld als de computer niet goed werkt.

Let op: onze medewerkers vullen de aangifte niet in en kunnen ook geen inhoudelijk hulp bieden. Op onze speciale belastingpagina vind je informatie over maatschappelijke organisaties die hulp bij aangifte bieden.

Veilig online

Al onze computers voldoen aan de (informatie)beveiligingseisen die de Belastingdienst heeft opgesteld voor belasting- en toeslagzaken doen in de bibliotheek.

Spreekuren en cursussen

De Bibliotheek Helmond-Peel biedt digitale hulp en basiscursussen internet voor iedereen die wil leren om zelf beter om te gaan met het internet. Bijvoorbeeld digitale spreekuren voor computervragen en de cursus Klik&Tik. Je leert de computer opstarten, typen en het versturen van een e-mail. In Helmond start in april de gratis cursus Digisterker voor het leren werken met de elektronische overheid. In mei en juni plannen we Digisterker-cursussen voor Deurne, Asten en Soemren. Na deze cursus kunnen de deelnemers beter zelfstandig gebruikmaken van de elektronische dienstverlening van bijvoorbeeld gemeente, UWV en Belastingdienst.

Ga naar onze speciale pagina over de belastingdienst