Resultaat 31 - 40 (van 61)

• TechBizz: kinderen ontdekken de mogelijkheden van Brainport Bekijk details

6 april 2023

Van wie kun je het beste leren hoe techniek en wetenschap in elkaar zitten dan van de experts zelf? Daarom start de Bibliotheek Helmond-Peel op 26 april met een nieuw project voor kinderen: TechBizz.

• Praten over wereldse zaken in Bibliotheek Asten Bekijk details

29 maart 2023

Onis Welzijn en Bibliotheek Asten starten vanaf donderdag 6 april een gespreksgroep: Wereldse Zaken. Deze gespreksgroep is voor mensen die geïnteresseerd zijn in de actualiteit. Die graag in gesprek gaan om dieper op hedendaagse onderwerpen en thema’s in te gaan.

• Overdracht VVV Helmond aan Helmond Marketing Bekijk details

28 maart 2023

Op 1 juni 2010 werd de VVV-serviceshop gevestigd in de destijds nieuwe bibliotheek. Ruim 12 jaar heeft de VVV een prominente plek gehad in Bibliotheek Helmond. Vanaf 1 april dragen wij de VVV-dienstverlening over aan Helmond Marketing.

• Expositie Ivonne Fuhren in Bibliotheek Someren Bekijk details

24 maart 2023

Van 27 maart tot en met 13 mei is in Bibliotheek Someren een prachtige expositie van natuurfoto’s van Ivonne Fuhren-van de Kerkhof te zien.

• Helmond-Peel heeft een brugklas voorleeskampioen! Bekijk details

3 maart 2023

Donderdag 2 maart won Esma Chanouff van het Alfrinkcollege Deurne de lokale wedstrijd Read2Me!, de voorleeswedstrijd voor brugklassers.

• Opening de Bibliotheek Asten Bekijk details

27 februari 2023

27 februari was de opening van de nieuwe Bibliotheek Asten in ’t Kwartier. Vanaf 10 uur ’s ochtends stonden de medewerkers met een grote glimlach klaar om de bezoekers te verwelkomen in de nieuwe bibliotheek aan de Kerkstaart 10.

• Start Samen DigiTAAL Bekijk details

16 februari 2023

Op donderdag 15 februari is het project ‘Samen DigiTAAL’ officieel van start gegaan. In Bibliotheek Helmond knipte wethouder Dortmans samen met één van de deelnemertjes aan de pilot (proefproject) symbolisch een lintje door dat om een tablet zat. De tablet is een belangrijk middel in dit project. De start is ook het moment waarop gezinnen zich kunnen aanmelden om deel te nemen.

• Officiële start VoorleesExpress in Asten en Someren Bekijk details

2 februari 2023

Op woensdag 1 februari ging in de bibliotheek in Someren de VoorleesExpress van start. Een project dat als doel heeft op jonge leeftijd (voor)lezen en taal te stimuleren in gezinnen. Deelnemende gezinnen ontvingen een boek van de in Asten geboren, schrijfster Judith Koppens. De vrijwilligers kregen uithanden van wethouders van Doorn en Spoor de mini editie van het Prentenboek van het Jaar "Maximiliaan Modderman geeft een feestje."

• Peelgemeenten bouwen samen aan bibliotheek van de toekomst Bekijk details

12 januari 2023

De rol van de bibliotheek in de maatschappij verandert: van alleen boeken uitlenen is al lang geen sprake meer. De bibliotheek draagt actief bij aan de ontwikkeling van mensen op het gebied van onder andere (digi)taalontwikkeling, kennisdeling en ontmoeting. Om dit op structurele wijze te kunnen blijven doen in Helmond, Deurne, Asten en Someren, werd op donderdag 12 januari het Convenant Bibliotheekwerk Helmond-Peel ondertekend in het nieuwe gemeenschapshuis van Asten, ’t Kwartier.

• Bibliotheek Asten opent op 27 februari in ‘t Kwartier Bekijk details

3 januari 2023

In 2023 gaat Bibliotheek Asten verhuizen naar het nieuwe gemeenschapshuis ’t Kwartier. Inmiddels zijn de openingsdatum in het nieuwe pand en de sluitingsperiode in verband met de verhuizing bekend.

Paginanavigatie