Resultaat 21 - 30 (van 61)

• Bibliotheek Deurne opent op 4 september in Huis voor de samenleving Bekijk details

5 juli 2023

In 2023 verhuist Bibliotheek Deurne naar het Huis voor de samenleving. De openingsdatum in het nieuwe pand en de sluitingsperiode in verband met de verhuizing zijn inmiddels bekend.

• Expositie Praktijkschool Helmond Bekijk details

4 juli 2023

Vanaf 7 juli is er een nieuwe expositie te bezichtigen op de 2e etage van Bibliotheek Helmond. Deze expositie is gerealiseerd door leerlingen uit het 5e jaar van Praktijkschool Helmond. Dit jaar hebben alle leerlingen gewerkt aan de hand van een zelfgekozen thema.

• Eerste Nederlandse bibliotheek met duizenden Poolse luisterboeken en e-books Bekijk details

30 juni 2023

De laatste jaren richt de Bibliotheek Helmond-Peel zich steeds meer op anderstalige inwoners in onze regio. De Poolse doelgroep in Helmond en omstreken is erg groot. Naast de papieren prentenboeken en leesboeken die op dit moment beschikbaar zijn, biedt de Bibliotheek Helmond-Peel vanaf 1 juli als eerste bibliotheek van Nederland ook duizenden Poolse luisterboeken en e-books aan in een aparte app.

• Leesoffensief Helmond: ‘Kinderen smullen weer van lezen’ Bekijk details

22 juni 2023

Met een nieuwe aanpak wil Helmond de leesvaardigheid en -motivatie van kinderen en jongeren van 0 tot 23 jaar vergroten. Centraal staan rijke teksten over onderwerpen die hen aanspreken. De eerste resultaten zijn bemoedigend. “Kinderen krijgen weer zin in lezen, dat is zó mooi om te zien.”

• Fotofestival Goeikes Bekijk details

22 mei 2023

Van 19 mei tot en met 25 juni is het derde fotofestival van Goeikes te zien op het Piet Blomplein, in de Kasteeltuin en in Bibliotheek Helmond. Het thema is dit keer: Achter de schermen.

• Onthulling derde verhaaltje Verhalenspeeltuin Bekijk details

3 mei 2023

Op 3 mei is het nieuwste verhaaltje van Piep in de Verhalenspeeltuin onthuld. Het verhaal werd voorgelezen in de Verhalenspeeltuin. Na het voorlezen konden kinderen zelf spinnen-gel maken bij de professors van Mad Science.

• Expositie ‘Letters voor het leven’ in Bibliotheek Helmond Bekijk details

28 april 2023

Vanaf 19 april is in de Bibliotheek Helmond de expositie ‘Letters voor het leven’ te bezoeken.

• Dit gaan we samen doen! Bekijk details

24 april 2023

Leesmediacoach Loes Lemmens is geïnterviewd door Stichting Lezen. Ruim een jaar werkt Loes Lemmens bij de Bibliotheek Helmond-Peel. Loes vertelt over de samenwerking met pabo De Kempel.

• Jaarverslag 2022 - Bouwen aan de bibliotheek van de toekomst Bekijk details

13 april 2023

In het jaarverslag van 2022 blikken we graag terug op alles wat in 2022 weer kon. Op nieuwe initiatieven en ontwikkelingen die in gang zijn gezet. Samen kunnen we weer bouwen aan de bibliotheek van de toekomst.

• Ruim 5.600 boeken gelezen voor Scoor een Boek! Bekijk details

11 april 2023

Ruim 1.200 leerlingen uit groep 5 en 6 van 22 basisscholen uit Asten, Deurne, Helmond en Someren lazen samen zoveel mogelijk boeken in de klas én thuis. Op 6 februari werd het startschot gegeven voor de 3e editie van Scoor een Boek! 10 weken later, op dinsdag 11 april was het eindsignaal ter afsluiting van dit sportieve leesproject in het stadion van Helmond Sport. Op een feestelijke manier werd de eindscore bekendgemaakt: er zijn in totaal 5.629 boeken gelezen. Een mooie score!

Paginanavigatie