Resultaat 41 - 50 (van 63)

• Peelgemeenten bouwen samen aan bibliotheek van de toekomst Bekijk details

12 januari 2023

De rol van de bibliotheek in de maatschappij verandert: van alleen boeken uitlenen is al lang geen sprake meer. De bibliotheek draagt actief bij aan de ontwikkeling van mensen op het gebied van onder andere (digi)taalontwikkeling, kennisdeling en ontmoeting. Om dit op structurele wijze te kunnen blijven doen in Helmond, Deurne, Asten en Someren, werd op donderdag 12 januari het Convenant Bibliotheekwerk Helmond-Peel ondertekend in het nieuwe gemeenschapshuis van Asten, ’t Kwartier.

• Bibliotheek Asten opent op 27 februari in ‘t Kwartier Bekijk details

3 januari 2023

In 2023 gaat Bibliotheek Asten verhuizen naar het nieuwe gemeenschapshuis ’t Kwartier. Inmiddels zijn de openingsdatum in het nieuwe pand en de sluitingsperiode in verband met de verhuizing bekend.

• Nieuwjaarswens 2023 Bekijk details

30 december 2022

Directeur-bestuurder Robin Verleisdonk wenst je namens de Bibliotheek Helmond-Peel een gelukkig 2023! Hij blikt kort terug op het jaar 2022 en kijkt vooruit wat 2023 de bibliotheek gaat brengen.

• Opening Huis voor de Samenleving in Deurne Bekijk details

9 december 2022

Op maandag 19 december wordt het nieuwe Huis voor de Samenleving geopend in Deurne. De gemeente Deurne, Zorg in Deurne, Grip op Schuld, LEVgroep, Leergeld Deurne, MEE en Senzer zijn vanaf dat moment allemaal onder één dak te vinden. De bibliotheek gaat in de zomer van 2023 verhuizen naar het nieuwe Huis. Tot die tijd zijn we nog te vinden in het Cultureel Centrum in Deurne.

• Bibliotheek Helmond-Peel ondersteunt initiatief 'Warme Kamers' Bekijk details

9 december 2022

We leven in dure tijden. Ondanks dat het kouder wordt buiten, zetten mensen thuis de verwarming niet aan door de hoge energiekosten. De Bibliotheek Helmond-Peel wil mensen niet in de kou laten zitten en opent daarom haar deuren. Hiermee sluiten ze aan bij de actie ‘Warme Kamers’, een initiatief van het Leger des Heils.

• Uitreiking tablets pilot Samen DigiTAAL Bekijk details

25 oktober 2022

Op maandag 24 oktober zijn tijdens een bijeenkomst in Bibliotheek Helmond de eerste tablets uitgereikt aan deelnemende gezinnen van de pilot ‘Samen DigiTAAL’.

• Leesloep lenen in Bibliotheek Helmond Bekijk details

20 oktober 2022

In Bibliotheek Helmond kun je een leesloep lenen voor het vergroten van bijvoorbeeld teksten en foto's.

• Nieuwe leden Raad van Toezicht Bekijk details

5 oktober 2022

Onlangs heeft de Bibliotheek Helmond-Peel twee nieuwe leden mogen verwelkomen bij de Raad van Toezicht. Wij stellen de nieuwe leden graag aan je voor.

• BoekStartcoaches benadrukken belang van lezen met je baby op consultatiebureaus Bekijk details

29 september 2022

Sinds enkele weken heeft de Bibliotheek Helmond-Peel BoekStartcoaches die op vaste momenten in de week aanwezig zijn op de consultatiebureaus in Helmond. De BoekStartcoaches gaan in gesprek met ouders van baby’s om hen bewust te maken van het plezier én het belang van voorlezen.

• Nieuw convenant in de strijd tegen laaggeletterdheid Bekijk details

14 september 2022

Vandaag tekenen 6 regionale organisaties een convenant tegen laaggeletterdheid. Omdat het belangrijk is voor het welzijn en welbevinden van iedereen om volwaardig mee te kunnen doen in de maatschappij.

Paginanavigatie